Is it a sin to hang...
 
Notifications
Clear all

Is it a sin to hang Buddha pictures throughout your room?

Page 1 / 2
   RSS

0
Community Member

im a devout catholic. i go to church every week. im asian and i wanted to decorate my room and asian/ japanese zen theme. i was thinking of hanging some buddha pictures as art and to go with the theme. i told my mom and she said no right away and that if i do hang them, i would go to hell. im not gonna give up my religion and follow buddhism. ITS JUST FOR DECORATING PURPOSES ONLY.

26 Answers
0
Community Member

That would be ironic, considering how much
Christianity has stolen from Buddhism.
Your mother is probably confused and thinks your willingly attempting
to commit 'idolatry' (because it isn't Jesus or Mary, or some such).

0
Community Member

Of course not. Buddha and Jesus used to hang out together all the time.
They even share some of the same parables, like the prodigal son for example. Plus they were both born without their mothers having sex lol

0
Community Member

Not to me. Buddha was a teacher and a good one imo.

0
Community Member

Don't listen to your mother she's silly.

0
Community Member

Buddha and Jesus smoked weed every weekend so I dont see whats wrong with it.

0
Community Member

Only if ya don't care that your inviting the devil to sleep with ya. It almost always starts as a simple, non-intrusive thing, and escalates from there.

0
Community Member

lol. nothing wrong with it as long as you are not worshipping the buddha...which buddhists do not do, btw. and your mom is an example of a brainwashing christian.

0
Community Member

not at all - given the guide you placed on it. the buddha was a great thinker and a great man. to deny him that honor would be wrong. there is nothing wrong with a picture of the buddha, nor kenedy, or any other person of history.

0
Community Member

do you really want pictures of a 400+ lb man on your wall? go for it if that's the look you're going for.

0
Community Member

No it is not a sin.

0
Community Member

That's nice that it's for decorating purposes only, but have you thought about what kind of witness this is to Buddhists that don't know Jesus and are going to hell? The Bible teaches us to be thoughtful and intentional in our actions. So your priority of decorating your room although it sounds totally innocent, is not intentionally Christian.
Also you are causing your parents worry and stress over decorations. So that doesn't sound like you are putting others before yourself as Jesus taught. You asked. I'm telling you the truth.

0
Community Member

I don't believe you'll go to hell. I think it should be fine as long as you don't start worshiping the pictures.

0
Community Member

not know?

0
Community Member

There isn't really much of a conflict between the teachings of Jesus and Siddhartha. Universal brotherhood and love for the meek won't damn you to hell.
And it's always good to celebrate one's heritage.

Page 1 / 2
Share: